De opleiding stemcoaching was zeker een succes voor onze callcenter medewerkers. We kregen bruikbare tips om onze stem te verzorgen, wat zeker voor enkele teamleden met stemproblemen een meerwaarde was. Er werden ook enkele calls beluisterd, waarbij we leerden onze stem/intonatie/articulatie nog beter te gebruiken. Er werd geoefend op pittigheid, wat onze verstaanbaarheid naar de klant toe zeker ten goede komt. We kregen ook tips om enthousiaster te klinken door meer met onze stem te variëren in toonhoogte, volume en snelheid. We leerden rust in gesprekken in te bouwen door meer te pauzeren. Charlotte gaf ook tips om meer verbinding te creëren met de klant vanuit haar job als logopedist, wat voor ons ook een meerwaarde was. We kregen oefening om ons nog beter te concentreren en er ook op attent gemaakt qua intonatie niet met de klant mee te gaan om zo de boosheid en andere emoties van de klant te kunnen temperen. Het was een goede aanvulling, want stemgebruik is erg belangrijk om de klant met onze boodschap te bereiken. Ons team was laaiend enthousiast. Een dikke dankjewel om deze opleiding voor ons te organiseren!